Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHolzknecht, Franz; McCray, Gareth; Eberharter, Kathrin; Kremmel, Benjamin; Zehentner, Matthias; Spiby, Richard; Dunlea, Jamie
TitelThe effect of response order on candidate viewing behaviour and item difficulty in a multiple-choice listening test.
QuelleIn: Language testing, 38 (2021) 1, S. 41-61Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Literaturangaben; Tabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0265-5322; 1477-0946
SchlagwörterEmpirische Forschung; Hörtest; Multiple-Choice-Verfahren; Testverhalten; Multiple-Choice-Verfahren; Antwort; Empirische Forschung; Antwort
AbstractStudies from various disciplines have reported that spatial location of options in relation to processing order impacts the ultimate choice of the option. A large number of studies have found a primacy effect, that is, the tendency to prefer the first option. In this paper, the authors report on evidence that position of the key in four-option multiple-choice (MC) listening test items may affect item difficulty and thereby potentially introduce construct-irrelevant variance. Two sets of analyses were undertaken. With Study 1 they explored 30 test takers' processing via eye-tracking on listening items from the Aptis Test. An unexpected finding concerned the amount of processing undertaken on different response options on the MC questions, given their order. Based on this, in Study 2 the authors looked at the direct effect of key position on item difficulty in a sample of 200 live Aptis items and around 6000 test takers per item. The results suggest that the spatial location of the key in MC listening tests affects the amount of processing it receives and the item's difficulty. Given the widespread use of MC tasks in language assessments, these findings seem crucial, particularly for tests that randomize response order. Candidates who by chance have many keys in last position might be significantly disadvantaged. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language testing" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: