Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHerbstreit, Stephanie; Szalai, Cynthia; Mäker, Daniela; Herbstreit, Frank; Gestmann, Margarita; Heue, Matthias; Rademacher, Friederike; Dudda, Marcel
TitelClinical decision-making in undergraduate surgical education.
Exploring a TBL-course and the application of digital technologies.
QuelleIn: Beiträge zur Hochschulforschung, 43 (2021) 4, S. 148-161Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0171-645X; 2567-8841
SchlagwörterKompetenzerwerb; Multimedia; Chirurgie; Deutschland; Management; Medizin; Patient; Studium; Digitalisierung; Lehren; Medizinische Ausbildung; Studienangebot; Multimedia; Lehrangebot; Fachkompetenz; Kompetenzorientierung; Lehren; Teamteaching; Chirurgie; Medizin; Digitalisierung; Management; Medizinische Ausbildung; Studium; Lehrangebot; Studienangebot; Studieninhalt; Patient; Deutschland
AbstractCompetence-based education in surgery needs to include diagnostic strategies, problem-solving skills and understanding of the indications in individual patients as well as learning of manual techniques. Upon completion of their training, students will need to know how to use these for the patients' benefit. We introduced Team-Based-Learning (TBL) in a large class format using digital teaching aids, to teach surgical patient management. Participants were introduced to digital tools increasingly common in clinical practice. Questionnaires, semi-structured interviews and focus groups investigated their effects and student perceptions. Students were highly satisfied with the course, were motivated and improved their surgical knowledge. The course generated a successful learning process in surgical patient management and improved students' confidence. Embedding future digital health technologies is welcomed and enhances students' activity but has to be introduced carefully. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Beiträge zur Hochschulforschung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: