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Autor/inn/enKiesewetter, Jan; Dimke, Bria; Huber, Johanna
TitelA primer in resilience training for German medical students - A necessary step in building a resilient healthcare workforce.
QuelleIn: Beiträge zur Hochschulforschung, 43 (2021) 4, S. 198-209Infoseite zur Zeitschrift
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Sprachedeutsch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0171-645X; 2567-8841
SchlagwörterKompetenz; Persönlichkeitsentwicklung; Psychische Belastung; Psychische Gesundheit; Resilienz; Arzt; Belastung; Beruf; Deutschland; Gesundheitswesen; Medizin; Sozialer Indikator; Stress; Student; Studium; Persönlichkeitsentwicklung; Prävention; Psychische Gesundheit; Gesundheitsschutz; Kompetenz; Gesundheitsvorsorge; Medizinische Ausbildung; Pflegepersonal; Psychische Belastung; Resilienz; Stress; Gesundheitsschutz; Gesundheitsvorsorge; Gesundheitswesen; Medizin; Sozialer Indikator; Beruf; Gesundheitsberuf; Medizinische Ausbildung; Studium; Belastung; Prävention; Arzt; Personal; Pflegepersonal; Student; Deutschland
AbstractResilience training in the higher education context is important, especially for future workplaces that are prone to burnout. However, little is known about whether and how resilience can be trained. In this study, we present a preliminary evaluation of a resilience training for health care professionals and medical students. To validate the training's effects, we utilised an adapted version of the Maslach Burnout Inventory - Human Services Scale (MBI-HSS). A repeated measures ANOVA showed that the training sessions did significantly affect participants' MBI-HSS scores with a large effect. Implications for resilience research and training to build a more resilient healthcare workforce are discussed in the article. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2022/2
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