Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDarmody, Merike; Smyth, Emer; Russell, Helen
TitelImpacts of the COVID-19 Control Measures on Widening Educational Inequalities.
Gefälligkeitsübersetzung: Auswirkungen der COVID-19-Eindämmungsmaßnahmen auf die Zunahme von Bildungsungleichheiten.
QuelleIn: Young : Nordic journal of youth research, 29 (2021) 4, S. 366-380
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1103-3088; 1741-3222
DOI10.1177/11033088211027412
SchlagwörterBildungschance; Soziale Isolation; Soziale Kosten; Soziale Partizipation; Soziale Situation; Betrieb; Kind; Schule; Soziale Kosten; Unterricht; Soziale Situation; Auswirkung; Krisenmanagement; Ungleichheit; Unterbrechung; E-Learning; Pandemie; Kind; Schule; Unterricht; Pandemie; Ungleichheit; Industriestaat; Sozioökonomischer Faktor; E-Learning; Auswirkung; Benachteiligung; Krisenmanagement; Unterbrechung; Betrieb; Benachteiligter Jugendlicher; Jugendlicher
Abstract"COVID-19 has resulted in a global public health crisis. Measures adopted by governments across the world to reduce transmission have resulted in the closure of educational institutions and workplaces and reduced social interaction. The aim of the article is to reflect on the consequences of the COVID-19 global pandemic for the lives of young people from different social groups, with a special focus on education. It is a desk-based review of empirical research that has emerged in the wake of COVID-19 that has explored the impact of the control measures adopted, resulting in 'learning loss' and the widening of the 'learning gap' among students. The review shows that rather than utilizing the current situation to tackle pre-existing social inequalities in education, current debates often narrowly focus on immediate rather than long-term measures. The article calls for a broader research agenda on the short- and long-term compensatory measures needed to re-engage students, especially those from more disadvantaged backgrounds." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young : Nordic journal of youth research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: