Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJägerskog, Ann-Sofie
TitelThe affordance of visual tools - the potential of visual representations of pricing facilitating an epistemic practice in economics teaching.
QuelleIn: Journal of social science education, 20 (2021) 1, S. 65-90Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
SchlagwörterInterventionsstudie; Lernsituation; Visuelles Medium; Diagramm; Diskussion; Schüler; Stockholm; Unterricht; Schweden; Kleingruppe; Lernsituation; Wissenserwerb; Lehr-Lern-Forschung; Sekundarstufe II; Schüler; Lehr-Lern-Forschung; Wissenserwerb; Kleingruppe; Unterricht; Visualisieren; Wirtschaftskunde; Diagramm; Diskussion; Schweden; Stockholm
AbstractPurpose: This paper results from an intervention study focusing on the relationship between visual representation used in teaching about pricing in economics and teaching-learning practices established in the classroom, with a focus on the affordance offered through the representations used. Method: Lessons were conducted with four upper secondary classes: two had lessons based on graphs and two on a causal loop diagram. Transcriptions of the lesson, including small group discussions, were analysed using a practice theory perspective, identifying actions and goals driving them. Results arising from the two representations were compared. Findings: Different actions were mediated through the different representations. A causal loop diagram afforded more qualified actions, and more epistemic teaching-learning practices, than graphs. Research limitations/implications: This study should be replicated with different subject contents /visual representations. Practical implications: Choice of visual tools used in teaching will affect the practice established and thus the knowledge made available for students to experience. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: