Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFridrich, Christian
TitelTeaching Economics outside one's own subject area at lower secondary level in Austria - enriching or embarrassing?
QuelleIn: Journal of social science education, 20 (2021) 1, S. 30-64Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.11576/jsse-3737
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Interview; Qualitative Analyse; Soziale Ungleichheit; Interview; Lehrer; Österreich; Selbstverständnis; Soziale Ungleichheit; Unterricht; Wien; Qualitative Analyse; Unterstützung; Sekundarstufe I; Lehrer; Unterrichtsmaterial; Unterricht; Fachfremder Unterricht; Wirtschaftskunde; Wirtschaftswissenschaft; Fachfremder Unterricht; Selbstverständnis; Unterstützung; Wien; Österreich
AbstractPurpose: This paper will examine the extent to which Economics education within the integrated Austrian subject of Geography and Economics delivered by teachers outside their own subject area differs from teaching delivered by those with a formal qualification in the subject. Design: Hypothesis testing was carried out using variance analyses, factor analyses and x² independence tests; qualitative content analysis was used to evaluate responses to the open questions of a questionnaire (Mayring 2000, Kuckartz 2012). Findings: The results show significant differences between the two teacher groups with regard to the popularity of Economics education, attitudes towards economics generally, and professional self-image. Limitations and implications: For resource reasons, the study had to be limited to Vienna. A further broader investigation seems necessary. Practical implications: In order to support teachers working outside their own subject area, two project networks have been launched which develop teaching materials for Socio-economics education. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: