Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGarcés, Pilar; O'Dowd, Robert
TitelUpscaling Virtual Exchange in University Education.
Moving From Innovative Classroom Practice to Regional Governmental Policy.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 25 (2021) 3, S. 283-300Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
SchlagwörterMediennutzung; Europa; Fernstudium; Region; Strategie; Hochschulpolitik; Inland; Virtuelle Hochschule; Region; Hochschulpolitik; Austauschstudium; Fernstudium; Virtuelle Hochschule; Strategie; Online; Europa; Inland
AbstractVirtual exchange (VE) is an educational practice that involves the engagement of groups of learners in extended periods of online intercultural interaction and collaboration with international peers as an integrated part of their educational programs and under the guidance of educators and/or facilitators. Despite more than 20 years of research and recent large-scale initiatives such as Erasmus+ Virtual Exchange, this approach remains relatively unknown and often misunderstood in international education. Based on the qualitative and quantitative data of an Erasmus+ KA3 European Policy Experiment, which brought together practitioners, researchers, and ministerial policy makers from five European countries and autonomous regions, this article examines the challenges involved in implanting and upscaling an innovative practice such as VE in university internationalization practices. A case study from a Spanish regional autonomy, which took part in the project, is used to highlight barriers to take-up and integration at classroom, institutional, and policy levels. The data also provide a clear illustration of how an international practice such as VE can gain recognition and support though the coordination of bottom-up and top-down initiatives. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: