Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRamaswamy, Meghna; Marciniuk, Darcy D.; Csonka, Viktória; Colò, Laura; Saso, Luciano
TitelReimagining Internationalization in Higher Education Through the United Nations Sustainable Development Goals for the Betterment of Society.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 25 (2021) 4, S. 388-406Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
SchlagwörterForschung; Gesellschaft; Partnerschaft; Forschung; Gesellschaft; Partnerschaft; Mobilität; Aktivität; Hochschulbildung; Internationalisierung; Entwicklungszusammenarbeit; Interkulturelle Kompetenz; Nachhaltigkeit; Aktivität; Interkulturelle Kompetenz; Entwicklungszusammenarbeit; Internationalisierung; Mobilität; Mobilitätsförderung; Nachhaltigkeit; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Herausforderung; Institution
AbstractHigher education institutions (HEIs) play a critical role in creating and distributing the knowledge required to tackle the complex global challenges faced by society today. This role is frequently linked with the concept of the internationalization of higher education, but this concept in practice is also subject to criticism. This article argues that integrating the United Nations (UN) sustainable development goals (SDGs) into the teaching and learning functions, partnerships, research, and discovery functions of institutions has the potential to transform institutions and improve society through internationalization. In this article, the ideological and practical intersections of internationalization and the SDGs are discussed. Examples of initiatives around the world that have shaped societal discourse through the lens of internationalization and sustainable development are reviewed. The authors posit that integration of both concepts would enable HEIs to rise up to the global challenge of creating a better world for all. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: