Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeilmann, Lisanne
TitelMaking a case for more feminist approaches in quantitative research. How commonly used quantitative approaches in adult education research marginalise and oversimplify diverse and intersectional populations.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 12 (2021) 2, S. 179-191Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4); PDF als Volltext kostenfreie Datei (5); PDF als Volltext kostenfreie Datei (6)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:22502
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-83111-3 urn:nbn:de:0111-pedocs-225024
SchlagwörterQuantitative Forschung; Gender Mainstreaming; Feminismus; Frau; Geschlechterforschung; Diskriminierung; Erwachsenenbildung; Frau; Geschlecht; Geschlechterkonflikt; Ungleichheit; Feminismus; Vielfalt; Geschlechterforschung; Repräsentativität; Gender Mainstreaming; Geschlecht; Ungleichheit; Diskriminierung; Sexuelle Identität; Erwachsenenbildung; Benachteiligung; Geschlechterkonflikt; Repräsentativität; Vielfalt
AbstractIn contrast to qualitative and theoretical approaches, the mainstream of quantitative research often still finds it difficult to incorporate modern concepts of diversity and intersectionality into its work. This article aims to highlight various aspects in which large studies and their evaluations marginalise or ignore certain parts of the population. In surveying data, large-scale surveys like the Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) often not only operate on a binary gender concept but also do not differentiate between a person gender identity and their social gender. In addition, commonly used methods keep unequal distributions invisible. Nonbinary people are virtually invisible, unequal benefits for women remain hidden and the intersectional diversity inside the broad gender categories poses challenges to the mainstream of quantitative research in adult education. Therefore, there is a need for a feminist approach to statistical methods and quantitative research and in particular a feminist approach to a careful and critical interpretation. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: