Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Giesinger, Johannes |
---|---|
Titel | COVID-19 und die Digitalisierung der Schule. Paralleltitel: COVID-19 and the digitization of the school. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 97 (2021) 1, S. 55-61Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0507-7230; 2589-0581 |
DOI | 10.30965/25890581-09701005 |
Schlagwörter | Bildung; Digitale Medien; Schule; Computer; Unterricht; Pandemie; Digitalisierung; Gleichheit; Fernunterricht; Smartphone; Tablet PC; Technische Ausrüstung; Deutschland |
Abstract | It has long been discussed how schools should react to the ongoing process of digitization. While some have been enthusiastic about the opportunities provided by digital media, in education, others have remained skeptical. This essay explores how the experiences with remote teaching during the COVID-19-pandemic might impact the debate on the digitization of schools. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2021/4 |