Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inde Paor, Cathal
TitelThe Curriculum in an era of global reform.
Bobbitt's ideas on efficiency and teacher knowledge.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 53 (2021) 3, S. 270-278Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2021.1888389
SchlagwörterWissen; Bildungsreform; Lehrer; Curriculum; Wirkungsgrad; Effektivität; Bobbitt, John Franklin
AbstractOver a hundred years later, The Curriculum by John Franklin Bobbitt continues to be relevant for understanding contemporary issues in education. One issue has been the association with elements of reform such as scripted curriculum programmes and high-stakes standardized testing. This article argues that while Bobbitt's message was one of scientific management and efficiency, this was to be pursued in a particular kind of way, quite distinct from that used in industry, and involving an extended role for the teacher. Bobbitt sought to create the conditions for a more humanizing education experience, in the pursuit of the greater human welfare and a more democratic society-quite different from the outcomes inherent in contemporary global educational reform. The article offers a close reading of The Curriculum, drawing in particular on Knoll's recent work on the concept of efficiency, together with a typology of the kind of knowledge which teachers need to teach well. Using this twin framework puts Bobbitt's legacy in a different light, and shows the need to take account of the full range of his ideas. Doing so can offer better insight into challenges in education over a hundred years later.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: