Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Cahuc, Pierre; Carcillo, Stéphane; Minea, Andreea |
---|---|
Titel | The difficult school-to-work transition of high school dropouts. Evidence from a field experiment. Gefälligkeitsübersetzung: Die schwierige Berufseinmündung von Oberschulabbrechern. Erkenntnisse aus einem Feldexperiment. |
Quelle | In: Journal of human resources, 56 (2021) 1, S. 159-183
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-166X; 1548-8004 |
DOI | 10.3368/jhr.56.1.0617-8894R2 |
Schlagwörter | Arbeitgeber; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarktpolitik; Erfolgskontrolle; Frankreich; Gärtner; Schule; Personalauswahl; Abbruch; Determinante; Berufserfahrung; Arbeitsbeschaffungsmaßnahme; Berufsoberschule; Schule; Erfolgskontrolle; Determinante; Arbeitsbeschaffungsmaßnahme; Personalauswahl; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarktpolitik; Berufserfahrung; Berufsoberschule; Gärtner; Sicherheitsberuf; Abbruch; Arbeitgeber; Frankreich |
Abstract | "This paper investigates the effects of the labor market experience of high school dropouts four years after leaving school by sending fictitious résumés to real job postings in France. Compared to those who have stayed unemployed since leaving school, the callback rate is not raised for those with employment experience, whether it is subsidized or non-subsidized, if there is no training accompanied by skill certification. We find no stigma effect associated with subsidized work experience. Moreover, training accompanied by skill certification improves youth prospects only when the local unemployment rate is sufficiently low, which occurs in one fifth of the commuting zones only." (Author's abstract, IAB-Doku, © the Board of Regents of the University of Wisconsin System). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2021/2 |