Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTannock, Stuart
TitelEducating for Radical Social Transformation in the Climate Crisis.
1st ed. 2021.
QuelleCham: Springer International Publishing (2021), XI, 275 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePalgrave Studies in Education and the Environment
BeigabenIllustrationen 2
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-82999-5; 978-3-030-83000-7; 978-3-030-83001-4; 978-3-030-83002-1
DOI10.1007/978-3-030-83000-7
SchlagwörterBildung; Erziehung; Alternative Erziehung; Umweltbildung; Menschenrechte; Soziale Gerechtigkeit; Umweltpädagogik
AbstractThis book asks how education can be developed to facilitate the radical social, cultural and economic transformations needed to deal with the ongoing climate emergency. The author illuminates important links between the work currently being done in climate change and education and the broader and older theories of radical education: an area of education theory and practice that has long grappled with the question of how to use education to create a more just society. Highlighting both current work and long traditions that include popular, progressive, feminist, anti-racist and anti-colonial education, the author draws on interdisciplinary research to make the case for how radical education can help tackle the climate change crisis. It will have direct relevance for scholars of environmental education and radical education as well as activists and practitioners. Contents: Chapter 1. Introduction: Climate Crisis, Social Justice Education & the Project of Radical Social Change -- Chapter 2: Curriculum Struggles: Knowledge, Truth... Action? -- Chapter 3: Nudging Behavior -- Chapter 4: Pedagogies of Hope & Fear -- Chapter 5: The Importance of Place -- Chapter 6: Children Can Change the World! -- Chapter 7: The Role of Self Interest -- Chapter 8: Learning Power & Taking Collective Action.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: