Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaire, Quentin
TitelCredential Market.
Mass Schooling, Academic Power and the International Baccalaureate Diploma. 1st ed. 2021.
QuelleCham: Springer International Publishing (2021), XXIII, 364 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheInternational Study of City Youth Education. 4
BeigabenIllustrationen 51; farbige Illustrationen 49
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-80168-7; 978-3-030-80169-4; 978-3-030-80170-0; 978-3-030-80171-7
DOI10.1007/978-3-030-80169-4
SchlagwörterBildung; Erziehung; Bildungssoziologie; Soziale Ungleichheit; Pädagogische Psychologie; Bildung; Erziehung; Pädagogische Psychologie; Soziale Ungleichheit; Sozialstruktur; Sozialstruktur
AbstractThis book makes an original contribution to credential sociology by analysing how high school certificates become and remain valuable in a context of mass high school participation (i.e. credentialism). Building on a detailed analysis of the International Baccalaureate (IB) Diploma, a senior secondary school certificate offered in over 150 countries, Quentin Maire argues that the advent of new private credentials can be understood as a phenomenon of credential stratification in a context of intensified academic competition. Using original data on high school credentials in Australia and internationally, the author makes a strong case for certificates to be studied relationally, by locating them in the credentialing structures in which they are inserted. He systematically applies the comparative method to explain the role of the curriculum, family resources, school segregation and higher education selection in creating a credential hierarchy. His robust combination of theoretical construction and detailed empirical work allows him to offer new insights into social inequality in education systems, credential theory and the IB Diploma. Contents: 1. A structural analysis of the IB Diploma credential -- 2. The IB Diploma retailers -- 3. The market position of IB Diploma retailers -- 4. The IB Diploma acquirers -- 5. The market position of IB Diploma acquirers -- 6. The academic power of the IB Diploma -- 7. Constructing the IB Diploma value -- 8. The historical construction of the IB Diploma market -- 9. The specificity of educational credentials as cultural goods.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: