Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSokolowski, Andrzej
TitelUnderstanding Physics Using Mathematical Reasoning.
A Modeling Approach for Practitioners and Researchers. 1st ed. 2021.
QuelleCham: Springer International Publishing (2021), XI, 208 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen 57; farbige Illustrationen 39
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-80204-2; 978-3-030-80205-9; 978-3-030-80206-6; 978-3-030-80207-3
DOI10.1007/978-3-030-80205-9
SchlagwörterMathematikunterricht; Mathematisches Modell; Naturwissenschaftliche Bildung; Mathematikunterricht; Mathematisches Modell; Naturwissenschaftliche Bildung
AbstractThis book speaks about physics discoveries that intertwine mathematical reasoning, modeling, and scientific inquiry. It offers ways of bringing together the structural domain of mathematics and the content of physics in one coherent inquiry. Teaching and learning physics is challenging because students lack the skills to merge these learning paradigms. The purpose of this book is not only to improve access to the understanding of natural phenomena but also to inspire new ways of delivering and understanding the complex concepts of physics. To sustain physics education in college classrooms, authentic training that would help develop high school students' skills of transcending function modeling techniques to reason scientifically is needed and this book aspires to offer such training The book draws on current research in developing students' mathematical reasoning. It identifies areas for advancements and proposes a conceptual framework that is tested in several case studies designed using that framework. Modeling Newton's laws using limited case analysis, Modeling projectile motion using parametric equations and Enabling covariational reasoning in Einstein formula for the photoelectric effect represent some of these case studies. A wealth of conclusions that accompany these case studies, drawn from the realities of classroom teaching, is to help physics teachers and researchers adopt these ideas in practice.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: