Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelLearning for life.
QuelleParis: OECD Publishing (2021), ca. 229 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD skills outlook. 2021
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-64-44097-5; 978-92-64-53372-1; 978-92-64-74465-3
DOI10.1787/0ae365b4-en
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Einstellung (Psy); Bildungsorganisation; Bildungspolitik; Bildungsplanung; Bildungsertrag; Eltern; Schulpflicht; Übergang; Sekundarbereich; Lehrer; Motivation; Pandemie; Partizipation; Arbeitsmarkt; Berufstätigkeit; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Einflussfaktor; Wirkung; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Schulabgänger; OECD-Staaten
AbstractLifelong learning is key if individuals are to succeed in labour markets and societies shaped by megatrends such as increases in life expectancy, rapid technological changes, globalisation, migration, environmental changes and digitalisation, as well as sudden shocks like the COVID-19 pandemic. In a fast-changing and uncertain world, lifelong learning can help individuals adapt and become resilient to external shocks. While government support remains valuable to ensure that major structural changes do not lead to deep tears in the social fabric, creating a culture of lifelong learning gives individuals themselves agency to manage change. This calls for evidence on the best ways to support lifelong learning journeys, so that individuals can "learn how to learn". This edition [...] explores how policies, particularly those that govern skills development and use, can best promote lifelong learning for all. The report exploits comparative quantitative data to highlight the key role played by socio-emotional and motivational factors in shaping successful engagement with lifelong learning. While such factors are essential to sustain lifelong learning in general, the pandemic has further increased their relevance. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: