Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenTajmel, Tanja (Hrsg.); Starl, Klaus (Hrsg.); Spintig, Susanne (Hrsg.)
TitelThe human rights-based approach to STEM education.
QuelleMünster; New York: Waxmann (2021), 223 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-8309-4220-7; 978-3-8309-9220-2
DOI10.25656/01:23953
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-239535
SchlagwörterBildungszugang; Diversity Management; Gender; Gender Mainstreaming; Frau; Geschlechterforschung; Bildungssystem; Recht auf Bildung; Frühpädagogik; Naturwissenschaftliche Bildung; Antirassismus; Dekolonisation; Menschenrechte; Wissenschaftliche Bildung; Wissenschaft; Hochschullehre; Interdisziplinarität; PISA (Programme for International Student Assessment); STEMS (Science, Technology, Environment in Modern Society); Bosnien-Herzegowina; Brasilien; Kanada; Türkei
AbstractThis volume provides the first introduction to the right to science/STEM education, with contributions from international scholars and experts from organizations, including UNESCO, and from diverse disciplines such as human rights; science education; educational studies; anti-racist and decolonizing pedagogy; feminist and gender studies in science, technology, and engineering; and management and organizational studies. The book offers a thorough grounding in the right to education and its application in the STEM fields. It provides interdisciplinary perspectives that allow for a broad understanding of the human right to science education at all intersectional levels of STEM education and in STEM careers. Based on the Berlin Declaration on the Right to Science Education, adopted at the 1st International Symposium on Human Rights and Equality in STEM Education (October 2018), this volume suits as a textbook for university courses at the undergraduate or graduate level. It will also prove extremely valuable to researchers from a range of disciplines but, in particular, those interested in human rights, education, science/STEM education, as well as practitioners, program and curriculum developers, policy makers, educators, and, of course, the interested public. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: