Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRollett, Wolfram (Hrsg.); Bijlsma, Hannah (Hrsg.); Röhl, Sebastian (Hrsg.)
TitelStudent feedback on teaching in schools.
Using student perceptions for the development of teaching and teachers.
QuelleCham: Springer (2021), xiii, 271 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-030-75150-0
DOI10.1007/978-3-030-75150-0
SchlagwörterEmpirische Forschung; Evaluation; Fragebogen; Validität; Wahrnehmung; Item-Response-Theory; Psychometrie; Testtheorie; Bewertung; Information; Lehrer; Praxis; Qualität; Schüler; Unterricht; Validität; Wahrnehmung; Evaluation; Nutzung; Fragebogen; Testtheorie; Psychometrie; Wirkung; Empirische Forschung; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Feedback; Lernumgebung; Unterrichtsentwicklung; Unterricht; Messverfahren; Reflexion (Phil); Forschungsstand; Effektivität; Bewertung; Effektivität; Einflussfaktor; Nutzung; Praxis; Qualität; Wirkung; Information
Abstract[This book provides an] overview of the current state of research about student perceptions of and student feedback on teaching. After presentation of a new student feedback process model, evidence concerning the validity and reliability of student perceptions of teaching quality is discussed. This is followed by an overview of empirical research on the effects of student feedback on teachers and instruction in different contexts, as well as on factors promoting the successful implementation of feedback in schools. In summary, the findings emphasize that student perceptions of teaching quality can be a valid and reliable source of feedback for teachers. The effectiveness of student feedback on teaching is significantly related to its use in formative settings and to a positive feedback culture within schools. In addition, it is argued that the effectiveness of student feedback depends very much on the support for teachers when making use of the feedback. [The literature review documents that] teachers in their work - and ultimately students in their learning - can benefit substantially from student feedback on teaching in schools. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: