Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelContinuing Education and Training in Germany.
Gefälligkeitsübersetzung: Weiterbildung in Deutschland.
QuelleParis (2021), 179 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGetting skills right
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-80669-5; 978-92-64-32844-0; 978-92-64-80669-6
DOI10.1787/1f552468-en
SchlagwörterBildung; Bildung; Bildungspolitik; Effizienz; Finanzierung; Partizipation; Berufsbildung; Bildungspolitik; Auswirkung; Weiterbildung; Berufsbildungssystem; Ungleichheit; Weiterbildungsbedarf; Globalisierung; Pandemie; Pandemie; Technologische Entwicklung; Ungleichheit; Demografischer Wandel; Partizipation; Finanzierung; Globalisierung; Berufsbildung; Berufsbildungssystem; Niedrig Qualifizierter; Qualifikationsbedarf; Weiterbildung; Weiterbildungsbedarf; Weiterbildungsförderung; Auswirkung; Best-Practice-Modell; Effizienz
Abstract"Germany has a strong skill development system. The country's 15'year-old students performed above the OECD average in the last (2018) edition of the Programme for International Student Assessment (PISA), continuing a trend of significant improvement since PISA's first edition in 2000. Its adult population also has above-average literacy and numeracy skills, according to the OECD Survey of Adult Skills (PIAAC). A strong and well-respected vocational education and training system is seen as one of the success factors behind these achievements. However, participation in learning beyond initial education lags behind other high-performing OECD countries and varies considerably across different groups of the population. This is problematic in a rapidly changing labour market, where participation in continuing education and training is a precondition for individuals, enterprises and economies to harness the benefits of these changes. This report assesses the current state of the German continuing education and training (CET) system. It examines how effectively and efficiently the system prepares people and enterprises for the changes occurring in the world of work, and identifies what changes are necessary to make the CET system more future ready. The report makes recommendations for the further development of the CET system based on international good practice." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: