Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFiglio, David N.; Giuliano, Paola; Marchingiglio, Riccardo; Özek, Umut; Sapienza, Paola
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelDiversity in Schools.
Immigrants and the Educational Performance of U.S. Born Students.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2021), 50, 27 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w28596
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w28596
SchlagwörterVergleich; Bildungsniveau; Bildungsertrag; Schule; Schulwahl; Schüler; Arbeitspapier; Migrant; Nordamerikaner; USA
AbstractWe study the effect of exposure to immigrants on the educational outcomes of US-born students, using a unique dataset combining population-level birth and school records from Florida. This research question is complicated by substantial school selection of US-born students, especially among White and comparatively affluent students, in response to the presence of immigrant students in the school. We propose a new identification strategy to partial out the unobserved non-random selection into schools, and find that the presence of immigrant students has a positive effect on the academic achievement of US-born students, especially for students from disadvantaged backgrounds. Moreover, the presence of immigrants does not affect negatively the performance of affluent US-born students, who typically show a higher academic achievement compared to immigrant students. We provide suggestive evidence on potential channels.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: