Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJacobson, Trudi; Mackey, Thomas; O'brien, Kelsey
TitelDeveloping metaliterate citizens: designing and delivering enhanced global learning opportunities.
QuelleAus: Botte, Alexander (Hrsg.); Libbrecht, Paul (Hrsg.); Rittberger, Marc (Hrsg.): Learning Information Literacy across the Globe. Frankfurt am Main, May 10th 2019. Frankfurt am Main: DIPF (2021) S. 74-89
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-178866
SchlagwörterMetakognition; Metakognitive Fähigkeit; Digitale Medien; Lernen; Metakognition; Informationskompetenz; Globales Lernen; Lernen; Lernumgebung; Offenes Lernen; Open Educational Resources; Globales Lernen; Informationskompetenz
AbstractThis paper explores metaliteracy, its importance in today's information environment, the impact that it has had on a major model of information literacy, and the flexible open resources that are available for incorporating it in the teaching and learning of any discipline. Metaliteracy is a pedagogical model for thinking and knowing in the open age of social Technology that is both connected and divided. Metaliterate learning is advanced across academic disciplines through teaching and learning situations that support several principles of metaliteracy such as self-direction, collaboration, participation, and metacognitive thinking. Concomitantly, the design of innovative, collaborative, and open online learning environments, based on the metaliteracy goals and learning objectives, offers significant potential to develop self-directed global learners through the application of this unified and collaborative framework. Members of the Metaliteracy Learning Collaborative have created several technology-mediated resources for teaching metaliteracy, including: a digital badging system, four metaliteracy-focused MOOCs (two with wrap-around credit courses), and a forthcoming learning module for students making the transition from secondary to post-secondary education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: