Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiu, Yingying; Lu, Xiaofei
TitelChinese EFL learners' misconceptions of noun countability and article use.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2020) 90, S. 1-12Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 4; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fehler; Artikel (Ling); Korpusanalyse; Sprachgebrauch; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; China
AbstractThis study examined the relationship between Chinese English as a foreign language (EFL) learners' misconceptions of noun countability and errors in their article use. The authors compared the patterns of article-noun combinations in two written corpora, one of first-language English writers and one of Chinese EFL learners, to identify errors of article use and the nouns associated with those errors. Based on the results of the comparative corpus analysis, The authors invited a group of Chinese EFL learners to complete a forced-choice task designed to elicit article use with 13 target nouns, and subsequently conducted one-on-one stimulated recall interviews with the learners to elicit explanations for their choices. Analyses of the learners' task performance and interviews revealed learner misconceptions of countability as the primary source of article errors, as well as several additional sources. These findings shed light on the role of knowledge of countability in accurate article use and have useful implications for EFL pedagogy. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: