Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWard, Alexander; Savage, Sara; Gordon, Elle; Oliver, Emily; Tutton, Lucy
TitelDeveloping cognitive complexity and value pluralism within prevention curricula:
An empirical assessment of the Living Well with Difference course for secondary schools in England.
QuelleIn: Journal of social science education, 19 (2020) SI, S. 43-65Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/jsse-1128
SchlagwörterIntegrativer Ansatz; Kognitive Komplexität; Soziale Einstellung; Vorurteil; Soziale Reintegration; Extremismus; Polarisierung; Prävention; England
AbstractTo promote gains in cognitive complexity (measured by integrative complexity, IC) associated with recognition of validity in others' viewpoints/values, supporting peaceful conflict reduction. Assessment of effectiveness of Living Well with Difference (LWWD) course designed to promote critical thinking about contested social issues. LWWD was delivered to 199 secondary school students in England, comprising eight hours of sessions in curriculum time. Results using Paragraph Completion Tests showed that IC increased in the intervention condition in comparison to the smaller control condition IC gains. Resilience scores did not show significant gain, although it correlated moderately with IC gain. Unequal numbers of control: intervention groups, non-random school sample, and a moderate amount of missing data are potential limitations. The discussion explores the possible contribution that LWWD can make to citizenship education and 'deep' critical thinking that engages with emo-tions and values, complementing prevention curricula in the light of EU recommendations. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: