Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/envan der Fels, Irene M. J.; Hartman, Esther; Bosker, Roel J.; Greeff, Johannes W. de; Bruijn, Anne G. M. de; Meijer, Anna; Oosterlaan, Jaap; Smith, Joanne; Visscher, Chris
TitelEffects of aerobic exercise and cognitively engaging exercise on cardiorespiratory fitness and motor skills in primary school children.
A cluster randomized controlled trial.
Gefälligkeitsübersetzung: Effekte von Ausdauertraining und kognitiv fordernden Übungen auf die kardiorespiratorische Fitness und die motorischen Fertigkeiten von Grundschulkindern. Eine randomisierte kontrollierte Clusteranalyse.
QuelleIn: Journal of sports sciences, 38 (2020) 17, S. 1975-1983
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-0414; 1466-447X
DOI10.1080/02640414.2020.1765464
SchlagwörterClusteranalyse; Empirische Untersuchung; Kognition; Kognitive Leistung; Motorische Leistungsfähigkeit; Kind; Kognition; Fitness; Sportunterricht; Ausdauertraining; Sportpädagogik; Bewegungsaufgabe; Kind; Herz-Kreislauf-System; Ausdauertraining; Bewegung (Motorische); Bewegungsaufgabe; Fitness; Sportpädagogik; Sportunterricht; Effektivität; Grundschulalter; Effektivität
AbstractThis paper examined effects of two interventions on cardiorespiratory fitness and motor skills, and whether these effects are influenced by baseline levels, and dose of moderate-to-vigorous physical activity (MVPA) during the intervention. A cluster randomized controlled trial was implemented in 22 schools (n = 891; 9.2 ± 07 years). Intervention groups received aerobic or cognitively engaging exercise (14-weeks, four lessons per week). Control groups followed their regular physical education programme. Cardiorespiratory fitness, motor skills and MVPA were assessed. Multilevel analysis showed no main effects on cardiorespiratory fitness and motor skills although the amount of MVPA was higher in the aerobic than in the cognitively engaging and control group. Intervention effects did not depend on baseline cardiorespiratory fitness and motor skills. Children with a higher dose of MVPA within the intervention groups had better cardiorespiratory fitness after both interventions and better motor skills after the cognitively engaging intervention. In conclusion, the interventions were not effective to enhance cardiorespiratory fitness and motor skills at a group level, possibly due to large individual differences and to a total dose of MVPA too low to find effects. However, the amount of MVPA is an important factor that influence the effectiveness of interventions. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: