Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarabasch, Antje; Keller, Anna
TitelInnovative learning cultures in VET - 'I generate my own projects.'.
Gefälligkeitsübersetzung: Innovative Lernkulturen in der Berufsbildung - 'Ich entwickle meine eigenen Projekte'.
QuelleIn: Journal of vocational education & training, 72 (2020) 4, S. 536-554Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1747-5090
DOI10.1080/13636820.2019.1698642
SchlagwörterKreativität; Lernen; Lernprozess; Lernkultur; Projekt; Telekommunikation; Arbeitsplatz; Ausbildungsbetrieb; Betriebliche Berufsausbildung; Informationswirtschaft; Innovation; Ausbilder; Auszubildender; Schweiz
Abstract"The learning of apprentices is always embedded within the overall learning culture of an enterprise. The structures for learning, as well as the attitudes, values and beliefs of the members of the organisation in respect to training, influence the ways in which apprentices are socialised and prepared for the labour market. This qualitative case study focuses on the experience of apprentices within a large communications enterprise in Switzerland. It provides insights into an innovative learning culture and reflects on attitudes, values and practices of apprentices, work advisors, coaches and vocational education and training (VET) managers that support and encourage independent learning, benefitting both the organisation and the individual apprentice. The study shows which factors contribute to a positive learning experience for apprentices and how these support the development of competences that are essential in the modern workplace. They include taking initiative, acting autonomously, communicating challenges and seeking advice, critical thinking, self-management, ability to work in different teams and the apprentices' management of their own learning processes. In addition, a number of innovative structural practices that shape the learning culture of the enterprise and serve as framing conditions within the socialisation process of the apprentices have been identified." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of vocational education & training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: