Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSong, Jia
TitelStrategic Responses to Teaching Quality Accountability.
A Case Study of a Regional University in China from a Decoupling Perspective.
QuelleIn: Higher education policy, 33 (2020) 3, S. 591-609Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/s41307-018-0113-9
SchlagwörterHochschulreform; Hochschule; Aufgabe; Idee; Qualitätssicherung
AbstractIn order to improve the quality of undergraduate teaching, the Chinese government has been implementing a scheme of institutional accountability in a bid to ensure the adequacy of university quality assurance measures. This study employed a qualitative method to explore the responses of administrative personnel and the perceptions of academics at a local comprehensive university, which has recently experienced a new round of external review mechanisms. Through in-depth interviews conducted with 23 staff members from four units, we found the university had adopted flexible strategies to respond to the external pressures. The reasons can be categorized under five 'C's: the Cause of the institutional review, the Constituents for the university and academics, accountability Control measures, the Content of the external review and the Context of this particular university. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: