Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCapano, Giliberto; Pritoni, Andrea
TitelWhat really happens in higher education governance?
Trajectories of adopted policy instruments in higher education over time in 16 European countries.
QuelleIn: Higher education, 80 (2020) 5, S. 989-1010Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-020-00529-y
SchlagwörterStaat; Hochschule; Hochschulsystem; Verwaltung; Ausland; Europa
AbstractOver the past three decades, governments have recurrently intervened in higher education. Over time, significant changes have occurred in inherited national governance modes. These reforms have been assessed in different ways, such as by emphasising the shift to the more supervisory role of the State, or the increasing privatisation and marketisation following the neoliberal paradigm, or the overall process of re-regulation. This paper sheds light on these different judgements by addressing the governance shift by focusing on the sequences of policy instrument mixes adopted over time in 16 European countries. By analysing 25 years of policy developments, it is shown how the content of national governance reforms consistently varied over time and that no common template has been followed. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: