Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAntonowicz, Dominik; Kulczycki, Emanuel; Budzanowska, Anna
TitelBreaking the deadlock of mistrust?
A participative model of the structural reforms in higher education in Poland.
QuelleIn: Higher education quarterly, 74 (2020) 4, S. 373-390Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224; 1468-2273
DOI10.1111/hequ.12254
SchlagwörterStaat; Hochschulreform; Hochschule; Hochschulsystem; Ausland; Polen
AbstractPolish higher education provides a particular example of a system that, until very recently, has been largely reform-resistant as it has a long-standing tradition of bottom-up 'academic self-governance' at both the system and the institutional levels. This article explores the process of the structural reforms of the higher education system, commonly known as 'Law 2.0' (the original term being 'Ustawa 2.0') which proceeded between 2016 and 2018. By doing so, it examines in detail the process of policy formation that has been often advertised as a 'reform different than others' due to paying special attention to mechanisms of engaging various stakeholders (mostly internal) and an intellectual contribution from the academic community. This study is conceptual by nature but empirically focused. The paper claims that the major reasons for failure were a radical shift in policy process and a departure from the well-entrenched patterns of policy formation and the highly politically sensitive nature of the content of the reform. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: