Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchmitt, Anne; Atencio, Matthew; Sempé, Gaëlle
Titel"You're sitting on a hot soccer field drinking Gatorade...I'm sitting in a yacht club just enjoying the view, enjoying the drinks".
Parental reproduction of social class through school sport sailing.
Gefälligkeitsübersetzung: "Du sitzt auf einem heißen Fußballfeld und trinkst Gatorade... Ich sitze in einem Yachtclub und genieße die Aussicht, genieße die Getränke." Elterliche Reproduktion der sozialen Klasse durch Schulsportsegeln.
QuelleIn: European physical education review, 26 (2020) 4, S. 987-1005Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X20911386
SchlagwörterInterview; Qualitative Analyse; Vergleichsuntersuchung; Elternverhalten; Handlungspsychologie; Soziale Herkunft; Eltern; Frankreich; Interview; Segelboot; Segeln; Schulsport; USA; Qualitative Analyse; Soziale Herkunft; Elternverhalten; Soziale Differenzierung; Eltern; Soziale Schicht; Schulsport; Segeln; Soziale Differenzierung; Segelboot; Frankreich; USA
AbstractThis paper examines the utilisation of light sailing within school sport programmes in Western France and California. Sailing has been identified as a key activity for upper class participation in both France and the USA because it heavily involves intellectual skills, including preparation, tactical decision making, leadership and problem solving. Following on from this, we develop the social class concepts of Pierre Bourdieu (1979) to demonstrate how cultural and economic capitals are sought after and reproduced in comparative school sailing environments to maintain upper class social values and positions. We highlight interview commentary and field observations from a 1.5-year comparative ethnographic study of youth sailors and supporting adults, including coaches, teachers and parents. Our findings indicate that Western French and Californian upper class student sailors and their adult supporters are differentiated from each other in terms of how they prioritise either economic or cultural capital acquisition. This finding aligns with Bourdieusian conceptual distinctions of culturally dominant class and economically dominant class values and membership. Upper class status reinforcement and capital reproduction in these divergent ways reflects distinctive national cultures as well as social and economic structures underpinning youth/school sport and educational participation. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: