Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHaegele, Justin A.; Zhu, Xihe; Holland, Katherine
TitelFitness testing experiences in integrated physical education as reflected by adults with visual impairments.
Gefälligkeitsübersetzung: Erfahrungen mit Fitnesstests im integrativen Sportunterricht, reflektiert durch Erwachsene mit Sehbehinderungen.
QuelleIn: European physical education review, 26 (2020) 4, S. 747-763Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X19882057
SchlagwörterInterview; Qualitative Analyse; Blindheit; Erwachsener; Integration; Interview; Fitness; Sportunterricht; Qualitative Analyse; Sehbehinderung; Leistungsvergleich; Sportpädagogik; Leistung; Voraussetzung; Leistungsvergleich; Inklusion; Fitness; Sportpädagogik; Sportunterricht; Blindheit; Sehbehinderung; Integration; Leistung; Voraussetzung; Erwachsener
AbstractThe purpose of this study was to describe the experiences of adults with visual impairments regarding fitness testing during their integrated physical education experiences. An interpretative phenomenological analysis research approach was used and 11 adults (ages 20-35 years) with visual impairments acted as participants. The primary sources of data were semi-structured audiotaped telephone interviews and reflective interview notes. Thematic development was undertaken using a three-step analytical process. Based on the data analysis, the following three interrelated themes were constructed from the data: (a) 'decent at sit-ups, but the others were embarrassing': mixed feelings about performance; (b) 'I couldn't reach my full potential': forced exclusion/inclusion; and (c) 'I felt like a museum exhibit': navigating unwanted social attention. These themes extend the current literature by describing salient features of fitness testing that influence the meaning that individuals with visual impairments place on those experiences. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: