Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFallace, Thomas
TitelJohn Dewey and the New Left, 1960-1988.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 52 (2020) 5, S. 593-607Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2020.1783702
SchlagwörterFeminismus; Neue Linke; Dewey, John
AbstractIn this intellectual history, the author traces the refashioning, fall, and re-emergence of the reception of Dewey's work between 1960 and 1988 by student-centred radicals, de-schooling advocates, neo-Marxists, critical educators, and feminist pedagogues-scholars collectively known as the New Left. New Left scholars rejected the assimilationist, bureaucratic, and elitist ideas of the 1940s and 1950s and espoused existential, participatory, and localized educational alternatives. Educators cast Dewey as a subversive in the 1960s, a corporate liberal in the 1970s, and a critical and feminist educator in the 1980s. Many of the argumentative strands of the New Left ignored one another and, as a result, scholars have failed to fully address some of the unresolved ambiguities and paradoxes in Dewey's work.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: