Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enObrial, Jessica T.; Lapinid, Minie Rose Caramoan
TitelThe Use of Statistical Investigation in Assessing Students' Performance in Statistics.
QuelleIn: Action research and innovation in science education, 3 (2020) 2, S. 47-54Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2626-9902
SchlagwörterBegründung; Statistik; Statistik; Begründung; Untersuchung; Verständnis
AbstractBackground: The implementation of the K to 12 curricula brought changes in the Philippine Educational system. Among these is the inclusion of Statistics in the curriculum from preschool to Grade 11 of the Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) track. The purpose of this action research is to develop an understanding of students' statistical thinking in order to help teachers improve their practice of teaching Statistics. Material and methods: Students' level of statistical understanding and performance were mapped based on the Guidelines for Assessment and Instruction in Statistics Education (GAISE) framework. Each of the 11 groups of Grade 10 students performed a statistical investigation using different worksheets as their guide. The instruments used were observation field notes, students' written reports, achievement test results, and interviews. Results: Findings show a majority of students had low level of statistical understanding and performance. Students had difficulty in formulating research questions, used survey as the only means of collecting data, and had limited presentation of results and interpretation. Conclusions: The teacher's role was crucial in the development of students' understanding. The challenges and the merits gained from the experience served as motivation to the teacher-researcher to continue and improve the use of statistical investigation in the teaching practice.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action research and innovation in science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: