Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStassen, Gerrit; Grieben, Christopher; Froböse, Ingo; Schaller, Andrea
TitelEngagement with a web-based health promotion intervention among vocational school students.
A secondary user and usage analysis.
Gefälligkeitsübersetzung: Engagement für eine webbasierte Intervention zur Gesundheitsförderung bei Berufsschülern. Eine sekundäre Benutzer- und Nutzungsanalyse.
QuelleIn: International journal of environmental research and public health, 17 (2020) 7, [17 S.]
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1660-4601
DOI10.3390/ijerph17072180
SchlagwörterBildung; Clusteranalyse; Verhaltensanalyse; Interaktionsanalyse; Berufsausbildung; Bildung; Gesundheit; Schüler; Schule; Analyse; Datenanalyse; Digitalisierung; Interaktionsanalyse; Intervention; Verhaltensanalyse; Gesundheitsförderung; Internet; Schule; Schüler; Gesundheit; Gesundheitsförderung; Datenanalyse; Digitalisierung; Berufsausbildung; Analyse; Intervention; Internet; Jugendlicher
AbstractEngagement with web-based interventions is both generally low and typically declining. Visits and revisits remain a challenge. Based on log data of a web-based cluster randomized controlled trial conducted in vocational schools, the present secondary analysis aimed to identify influencing factors on initially logging in to a health promotion platform among young adults and to examine the engagement over the course of an eight-week intervention. Data of 336 students (62.2% female, age span 18-25) from two intervention arms (web-based intervention and web-based intervention with an additional initial face-to-face contact) was included. Binary logistic regression and log-data visualization were performed. An additional initial face-to-face contact (odds ratio (OR) = 2.971, p = 0.005), female sex (OR = 2.237, p = 0.046) and the health-related skill "dealing with health information" (OR = 2.179, p = 0.030) significantly increased the likelihood of initially logging in. Other variables showed no influence. 16.6% of all potential users logged in at least once, of which 57.4% revisited the platform. Most logins were tracked at the beginning of the intervention and repeated engagement was low. To increase the engagement with web-based interventions, health-related skills should be fostered. In addition, a strategy could be to interlink comparable interventions in vocational schools more regularly with everyday teaching through multi-component interventions. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of environmental research and public health" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: