Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChi, Xiaohong
TitelCross-Cultural Experiences of Chinese Immigrant Mothers in Canada.
Challenges and Opportunities for Schooling. 1st ed. 2020.
QuelleCham: Springer International Publishing (2020), XV, 233 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIntercultural Reciprocal Learning in Chinese and Western Education
BeigabenIllustrationen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-46976-4; 978-3-030-46977-1; 978-3-030-46978-8; 978-3-030-46979-5
DOI10.1007/978-3-030-46977-1
SchlagwörterErziehungsphilosophie; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungssoziologie; Jugend; Familie; Mutter; Curriculum; Familie; Jugend; Mutter; Erziehungsphilosophie; Soziologie; Ethnologie; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Asiatischer Einwanderer; Interkultureller Faktor; Internationale Erziehung; Curriculum; Ethnologie; Soziologie; Gruppe (Soz); Asiatischer Einwanderer; Migrantin
AbstractThis volume explores cross-cultural encounters with schooling among Chinese immigrant mothers in Canada. Using a narrative inquiry approach, the author sets out to spotlight the challenges facing immigrant parents and students as they begin to integrate into Western society and culture, specifically focusing on aspects of their experience including the intergenerational relationship between students and parents, home-school relations, and interactions with other Chinese immigrant parents. Chapters address intercultural differences as a reference point for understanding immigrant parents' views on schooling, moral education, and parenting practices. Contents: 1. Introduction -- 2. Cross-Cultural Perspectives on the Chinese Immigrant Parents' Experience -- 3. Multi-Faceted Stories of Chinese Immigrant Families -- 4. Inter-generational Relationships -- 5. Encounter with Canadian Schools -- 6. Interaction with Other Chinese Immigrant Parents -- 7. Major Findings -- 8. Conclusion.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: