Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFan, Guorui (Hrsg.); Popkewitz, Thomas S. (Hrsg.)
TitelHandbook of education policy studies.
Values, governance, globalization, and methodology, Volume 1.
QuelleSingapore: Springer Open (2020), xxix, 414 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheValues, governance, globalization, and methodology. 1
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-981-13-8346-5; 978-981-13-8347-2
DOI10.1007/978-981-13-8347-2
SchlagwörterBildung; Bildungsforschung; Methodologie; Bildungsgeschichte; Soziale Integration; Bildung; Bildungspolitik; Bildungsreform; Brasilien; China; Diskurs; Finanzierung; Israel; Qualität; Bildungssystem; Spanien; Steuerung; Bildungssystem; Soziale Integration; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Bildungsreform; Internationaler Vergleich; Bildungsforschung; Evidenz; Methodologie; Bildungseinrichtung; Handbuch; Ausgrenzung; Globalisierung; Transnationale Kultur; Steuerung; Finanzierung; Globalisierung; Internationaler Vergleich; Ausgrenzung; Diskurs; Evidenz; Handbuch; Qualität; Bildungseinrichtung; Brasilien; China; Israel; Spanien
AbstractThis handbook brings together the latest research from a wide range of internationally influential scholars to analyze educational policy research from international, historical and interdisciplinary perspectives. By effectively breaking through the boundaries between countries and disciplines, it presents new theories, techniques and methods for contemporary education policy, and illustrates the educational policies and educational reform practices that various countries have introduced to meet the challenges of continuous change. Based on an analysis of the nature of education policy and education reform, this volume focuses on education reform and the concept of education quality. Adopting a historical and comparative perspective, it examines the dialectical relationship between education policy and education reform in various countries, assesses theoretical and practical issues in the process of moving from regulation to multiple governance in contemporary education administration, and explores the impact of globalization on national education reform and the interdependence between countries. In addition, it presents studies addressing educational policy research methodology from multiple perspectives. Highlighting the changes in national education macro policies, this volume comprehensively reveals the complex relationship between contemporary education reform and social change, and explores the links between contemporary social, political and economic systems and educational policy research and practice, offering a holistic portrait of macro trends in contemporary education reform. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: