Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCox, Jessica G.
TitelMultilingualism in older age: A research agenda from the cognitive perspective.
QuelleIn: Language teaching, 52 (2019) 3, S. 360-373Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-4448
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kognition; Kognition; Mehrsprachigkeit; Empirische Forschung; Altersstufe; Mehrsprachigkeit
AbstractCalls to diversify second language acquisition (SLA) have led to increased interest in multilingualism and inclusion of groups less represented in samples of university students, such as individuals at older ages. Nevertheless, we still have more questions than we do answers. This article outlines a research agenda targeting older adult language learning and multilinguals at older ages, both in and beyond the classroom. Since a key difference between young and older adults is cognitive aging, the author follows a cognitive approach, focusing on how individual differences in cognition may affect language and vice versa, and how relevant sociocultural factors add to the interplay between language and cognition. Notably, this is not always a story of decline and deficits, but instead of both strengths and weaknesses that differ from those of young adults. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: