Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAl-Murtadha, Mutahar
TitelEnhancing EFL Learners' Willingness to Communicate With Visualization and Goal-Setting Activities.
QuelleIn: TESOL quarterly, 53 (2019) 1, S. 133-157Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 3; Literaturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0039-8322; 1545-7249
DOI10.1002/tesq.474
SchlagwörterEmpirische Forschung; Einstellung (Psy); Kommunikation; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Kommunikation; Jemen; Empirische Forschung; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Visualisieren; Jemen
AbstractWillingness to communicate (WTC) research has focused mostly on identifying factors that influence second language (L2) WTC in ESL contexts. This study differs by examining the effects of a 6-week treatment aimed at enhancing WTC in a group of 206 Yemeni rural high school EFL learners. Classes were randomly assigned to a control group (n = 102) or an experimental group (n = 104). The researcher designed one weekly 45-minute visualization lesson for the treatment group to help learners imagine themselves communicating in English; the control group did communicative activities. Results of an analysis of covariance indicate that the treatment group's WTC had increased significantly at the end of the intervention. Quantitative and qualitative analyses revealed students' perceptions of the effectiveness of the program. The study provides insights into the role of visualization to enhance students' WTC and suggests activities that teachers can use to enhance students' WTC. It shows that there are many ways besides visualization to stimulate the development of ideal L2 selves and that it is not difficult to conduct interventions at schools in Yemen or in any other developing country if teachers are given the appropriate activities, guidelines, planning sessions, and instructions. Practical implications are discussed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TESOL quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: