Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFässler, Dominik; Bertschi-Kaufmann, Andrea; Pieper, Irene; Weirich, Sebastian; Böhme, Katrin
TitelStudent reading motivation and teacher aims and actions in literature education in lower secondary school.
QuelleIn: RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning, 2 (2019) 1, S. 118-139Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2616-7697
DOI10.23770/rt1828
SchlagwörterMehrebenenanalyse; Wahrnehmung; Deutschland; Fremdsprache; Literaturunterricht; Mathematik; Schüler; Schweiz; Wahrnehmung; Lernmotivation; Ziel; Literaturpädagogik; Sekundarstufe I; Schüler; Lernmotivation; Literaturpädagogik; Literaturunterricht; Fremdsprache; Lesemotivation; Mathematik; Studie; Ziel; Mehrebenenanalyse; Studie; Deutschland; Schweiz
AbstractThe promotion of learning motivation is a central task of all school subjects. Literature education is ex-pected to promote reading motivation in particular. To meet this expectation, different concepts in liter-ature learning and teaching have been proposed. However, to date little empirical evidence exists of a direct and maybe causal relationship between reading motivation and teacher action. The TAMoLi study (Texts, Activities, and Motivations in Literature Education) uses a multi-level analysis to examine the con-nection between reading motivation of Swiss and German students at lower secondary level on the one hand, and the aims and actions of teachers in the literature classroom on the other (Nstudents = 2.017, Nclasses = 116). The results suggest that students' reading motivation is not directly related to teachers' self-reported aims and actions. Instead, how motivated the students are to read is influenced much more by students' perception of teachers' aims and actions - in particular, by students' perception of teachers' student-oriented aims. These findings add to evidence on student motivation in mathematics and second language learning and teaching. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "RISTAL : Research in Subject-matter Teaching and Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: