Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKim, Bo Kyoung; u.a.
TitelThe Rationalization of Korean Universities.
QuelleIn: Minervaa : review of science, learning and policy, 57 (2019) 4, S. 501-521Verfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-4695
SchlagwörterKorea; Staat; Ausland; Hochschule; Staat; Hochschule; Hochschulsystem; Ausland; Korea
AbstractThe expansion of the higher education system and the rationalization of universities in South Korea, while broadly following the global patterns, reflect the characteristics of the national political system. We show the rapid growth of universities and document core organizational changes among universities: the elaboration of faculty performance evaluation rules, the expansion and differentiation of central administrations, and the emergence of engagement in vision statements. These changes, constructing universities as organizational actors, parallel the changes in higher education systems elsewhere. However, the uniqueness of the Korean experience lies with the role of the state as a catalyst guiding the overall direction and the structure and strategy of universities. We discuss the implications of our research for the rationalization of universities in a highly centralized system. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Minervaa : review of science, learning and policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: