Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Nafilyan, Vahé; Speckesser, Stefan |
---|---|
Titel | The longer the better? The impact of the 2012 apprenticeship reform in England on achievement and labour market outcomes. Gefälligkeitsübersetzung: Je länger, je besser? Der Einfluss der Ausbildungsreform 2012 in England auf Ausbildungserfolg und Beschäftigung. |
Quelle | In: Economics of education review, (2019) 70, S. 192-214Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0272-7757 |
DOI | 10.1016/j.econedurev.2019.01.004 |
Schlagwörter | Bildungserfolg; Bildungsertrag; Reformpolitik; Beschäftigungseffekt; Einkommenseffekt; Ausbildung; Ausbildungsabschluss; Ausbildungszeit; Betriebliche Berufsausbildung; Ausbildungsquote; Abbruch; Auswirkung; Absolvent; Großbritannien |
Abstract | "We analyse the effects of a 2012 reform, which increased the duration of many service sector apprenticeships, while leaving many other apprenticeships, including some in the service sector, unaffected. Using a Difference-in-Differences approach, we estimate the effect of this reform on apprenticeship starts, achievement, drop-out, employment and earnings. We find evidence for reduced apprenticeship starts, increased drop-out rates and reduced achievement of the qualification, but also significantly increased earnings, especially amongst achievers." (Author's abstract, © 2019 Elsevier). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2020/1 |