Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoehler, Claudia; Schneider, Jens
TitelYoung refugees in education: The particular challenges of school systems in Europe.
Gefälligkeitsübersetzung: Junge Flüchtlinge im Bildungswesen: Die besonderen Herausforderungen für Schulsysteme in Europa.
QuelleIn: Comparative migration studies, 7 (2019) Art. 28, 20 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2214-594X; 2214-8590
DOI10.1186/s40878-019-0129-3
SchlagwörterBildung; Bildungschance; Chancengleichheit; Bildungssystem; Bildungspolitik; Recht auf Bildung; Kind; Schulische Integration; Schulerfolg; Zweite Generation; Sozialgeschichte; Migrationshintergrund; Ausländer; Erste Generation; Flüchtling; Jugendlicher; Europa
Abstract"The article confronts comparative research outcomes on factors that helped or hindered the educational success of immigrant youth and second generation in the past decades in several European countries with the institutional responses of European educational systems to the challenges of integrating a substantial number of refugee and other newly arrived children since 2014. Especially studies on the second generation - mostly the offspring of labour migrants - have revealed substantial differences in the long-term effects of specific institutional arrangements in the different systems that can - and should - serve as lessons for the potentially detrimental effects of the ways schools and school systems have reacted to the new influx of immigrant children. In the light of the lessons that could be learned from previous experiences with immigrant children and children of immigrants the article analyses in which way the current responses of different European educational systems to the presence of refugee and other immigrant children reflect these lessons, but also do justice to the particular challenges and specific situations of refugee youth that generally place them at an even higher disadvantage than other migrants. On the other hand, some of the ad-hoc measures for refugee pupils may have the potential of becoming permanent features of the respective educational systems." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative migration studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: