Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHadjar, Andreas; Scharf, Jan
TitelThe value of education among immigrants and non-immigrants and how this translates into educational aspirations.
A comparison of four European countries.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Wert von Bildung unter Einwanderern und Inländern und wie sich dieser in Bildungsaspirationen umsetzt. Ein Vergleich von vier europäischen Ländern.
QuelleIn: Journal of ethnic and migration studies, 45 (2019) 5, S. 711-734
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1369-183X; 1469-9451
DOI10.1080/1369183X.2018.1433025
SchlagwörterBildungschance; Bildungsmotivation; Sozialer Wert; Deutschland; Großbritannien; Niederlande; Bildungssystem; Bildungssystem; Schweden; Internationaler Vergleich; Inländer; Schullaufbahnentscheidung; Zweite Generation; Inländer; Ausbildungswahl; Internationaler Vergleich; Erste Generation; Deutschland; Großbritannien; Niederlande; Schweden
Abstract"Starting out from the frequent empirical finding that immigrants exhibit higher educational aspirations than non-immigrants, we analyse the role of immigrants' value of education, i.e. the subjective belief that education is beneficial for one's life, in idealistic and realistic educational aspirations in four distinct institutional settings, comparing Sweden, Germany, the Netherlands and England. While the first part of the analyses relates to how immigrants differ from non-immigrants in the value they assign to education, the second part centres on country differences considering immigrant integration policies and education systems as crucial factors. A third part relates to the links between the value of education and educational aspirations to gain some insight into how the value of education may contribute to educational decisions. Analyses are based on longitudinal data of the Children of Immigrants Longitudinal Survey in Four European Countries (CILS4EU). While results show that immigrants assign a higher value to education, the value of education does play a minor role in idealistic and realistic educational aspirations. The results of the country comparison are rather ambivalent, including very weak support for the argument that immigrants strive for education to a higher extent in countries with less favourable conditions." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of ethnic and migration studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: