Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTschirner, Erwin
TitelLanguage Testing: Current Practices and Future Developments.
QuelleIn: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 51 (2018) 2, S. 105-120
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Literaturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1756-1221
DOI10.1111/tger.12067
SchlagwörterTest; Testanwendung; Sprachkompetenz; Forschungsüberblick; Übersicht
AbstractConcepts of second language proficiency and how proficiency may be assessed have changed considerably over the last 20 years. New notions of validity with respect to the interpretation and uses of test scores have begun to shape discussions about test validity and quality assurance in college world language departments, in government, and in business, obliging us to revisit established methods of proficiency assessment. This article first discusses the evolution of the term proficiency, particularly in its use within the U.S. government starting in the 1950s and by ACTFL starting in the 1980s. It will then examine how test theory, especially the notion of validity, has changed in the last 30 years in the field of educational measurement, and it will argue that Evidence-Centered Design (ECD) (Mislevy, Steinberg, & Almond, 2002), a model that grew out of task-based language assessment (TBLA), may help us better conceptualize language proficiency assessment. After a discussion of what is currently known about proficiency levels of German students in U.S. colleges, some promising developments in proficiency assessment, which have the potential to considerably increase student proficiency levels, will be identified. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Die Unterrichtspraxis - teaching German" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: