Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSaito, Kazuya; Dewaele, Jean-Marc; Abe, Mariko; In'nami, Yo
TitelMotivation, Emotion, Learning Experience, and Second Language Comprehensibility Development in Classroom Settings: A Cross-Sectional and Longitudinal Study.
QuelleIn: Language learning, 68 (2018) 3, S. 709-743Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Anmerkungen 3; Literaturangaben; Tabellen 10
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0023-8333; 1467-9922
DOI10.1111/lang.12297
SchlagwörterEmpirische Forschung; Langzeituntersuchung; Angst; Emotion; Lernerfahrung; Motivation; Sprachenlernen; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractThis study presents a cross-sectional and longitudinal analysis of how 108 high school students in English as a foreign language (EFL) classrooms enhanced the comprehensibility of their second language (L2) speech according to different motivation, emotion, and experience profiles. Students' learning patterns were primarily associated with their emotional states (anxiety vs. enjoyment) and secondarily with their motivational dispositions (clear vision of ideal future selves). Students' anxiety together with weaker Ideal L2 Self related negatively to their performance at the beginning of the project-performance that they had achieved after several years of EFL instruction. Students' enjoyment together with greater Ideal L2 Self predicted the extent to which they practiced and developed their L2 speech within the 3-month framework of the project. Results suggest that more frequent L2 use with positive emotions directly impacts acquisition, which may in turn lead to the lessening of negative emotions and better long-term L2 comprehensibility. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: