Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWagner, Helene; Hahn, Inga; Schöps, Katrin; Ihme, Jan Marten; Köller, Olaf
TitelAre the tests scores of the Programme for International Student Assessment (PISA) and the National Educational Panel Study (NEPS) science tests comparable?
An assessment of test equivalence in German Schools.
QuelleIn: Studies in educational evaluation, (2018) 59, S. 278-287Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0191-491X
DOI10.1016/j.stueduc.2018.09.002
SchlagwörterTestkonstruktion; Vergleich; Testergebnis; Deutschland; Internationaler Vergleich; Testkonstruktion; Äquivalenz; Testergebnis; Vergleich; Vergleichbarkeit; Grundwissen; Äquivalenz; Internationaler Vergleich; Skalenkonstruktion; Vergleichbarkeit; NEPS (National Educational Panel Study); PISA (Programme for International Student Assessment); Deutschland
AbstractThe aim of this study is to link the science scale of the German National Educational Panel Study (NEPS) with the science scale of the Programme for International Student Assessment (PISA). One requirement for a strong linking of test scores from different studies is a sufficient similarity of the tests regarding their constructs. The present study aims to assess the similarity of the operationalized constructs of the NEPS and PISA scientific literacy tests with the aim to link the scales of the two tests. A linking study was carried out for this purpose in which 1079 students worked on the tasks of both studies. The results of the comparison between NEPS and PISA indicated a high overlap regarding their constructs. However, both studies deal with missing responses differently. The linking via equipercentile equating showed a high classification consistency which was highest when missing responses were ignored in both studies. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in educational evaluation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: