Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchüller, Iris; Demetriou, Yolanda
TitelPhysical activity interventions promoting social competence at school.
A systematic review.
Gefälligkeitsübersetzung: Interventionen durch körperliche Aktivität zur Förderung der sozialen Kompetenz in der Schule: eine systematischer Überblick.
QuelleIn: Educational research review, 25 (2018) November, S. 39-55Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1747-938X
DOI10.1016/j.edurev.2018.09.001
SchlagwörterKind; Schule; Soziale Kompetenz; Soziales Handeln; Soziales Lernen; Lernziel; Literaturanalyse; Bewegungserziehung; Sportpädagogik; Forschungsstand; Intervention; Jugendlicher
AbstractThis systematic review evaluates the effectiveness of physical activity interventions promoting social competence in school. A literature search was performed in November 2016 using the following inclusion criteria: social competence is assessed, sports-related setting at school, participants aged 6-19, randomized controlled trial or controlled clinical trial design, full-text article or dissertation thesis in English or German. An assessment of the risk of bias showed two studies with low or unclear risk in all categories. Overall, 29 studies were included in the review. The majority of the intervention programmes showed positive effects on behavioural (85%) and cognitive-perceptive (75%) aspects of social competence and to a lesser extent on motivational-emotional (14.3%) aspects. A transfer of positively promoted aspects into another setting (e.g. subject) was not tested or unsuccessful. Future intervention programs should focus on a high standard of methodological quality, larger sample sizes and more reliable assessed data regarding students' social competence. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational research review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: