Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKegel, Andreas Stephan
TitelPolitics as Shaping: An Approximation to Students' Metaphorical Understanding.
QuelleIn: Journal of social science education, 17 (2018) 4, S. 26-39Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/jsse-1094
SchlagwörterDeutschland; Grafik; Metapher; Politik; Politische Bildung; Sprache; Gestaltung; Lernhilfe; Ergebnissicherung; Lernhilfe; Metapher; Sprache; Grafik; Politik; Politische Bildung; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Gestaltung; Deutschland
AbstractTeaching social science might benefit from using students' metaphorical understanding. Metaphors help people to better understand abstract concepts by breaking them down into more familiar ones. This essay attempts to approximate students' metaphors of politics to improve social science education's efforts in shaping politically mature citizens. Taking three single interviews with students attending senior classes in high schools in Hamburg, Germany, this paper analyses metaphors they use to describe politics. It categorizes them and puts them into a larger context in the form of systematic metaphors providing an approximation to the students' metaphorical understanding. The findings suggest that students understand politics as shaping society, participation as passing upwards people's interests, governance as guidance, and human life as the foundation for society. However, more research is necessary, such as analysing more students' metaphors or using issue-related drawings. Teachers can use these findings to initialize a conceptual reconstruction. They could ask students to draw a Grafiz using the terms suggested above and having a better access to students' metaphorical understanding of a topic. That helps the teacher to select appropriate material for their teaching units (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: