Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChimbutane, Feliciano
TitelLanguage and Citizenship Education in Postcolonial Mozambique.
QuelleIn: Journal of social science education, 17 (2018) 4, S. 8-25Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/jsse-1093
SchlagwörterSprachkompetenz; Afrikanische Sprache; Portugiesisch; Dekolonisation; Politische Bildung; Automatismus; Mosambik
AbstractDespite the formal political decolonization of much of the world, the colonial legacy continues to prevail around the globe, in particular in the Global South. This article explores the interface of language, education and citizenship in Mozambique, with special reference to the role of education and language ideologies in forging the ideal citizen in the postcolonial context. Drawing on previous studies on education and citizenship in colonial and postcolonial contexts, the author uses the decolonial lenses of Linguistic Citizenship and other related frameworks to show how citizenship education in Mozambique has been inextricably bound up with political efforts towards the management of linguistic, cultural and political diversity. The author argues that in spite of the progress made, there is still a mismatch between legislation and political discourses on language, education and citizenship education and actual practices of citizenship in Mozambique, which continue to be linguistically and politically constrained. This article may contribute to uncover language related social injustices, often associated with the persisting colonial matrix of power, and also to promote decolonial, more pluralist and inclusive forms of citizenship education in Mozambique and elsewhere (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: