Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJaber, Lama Z.; Dini, Vesal; Hammer, David; Danahy, Ethan
TitelTargeting disciplinary practices in an online learning environment.
QuelleIn: Science education, 102 (2018) 4, S. 668-692Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21340
SchlagwörterDigitale Medien; Lehr-Lern-Forschung; Naturwissenschaftliche Bildung; Wissenschaftliches Arbeiten; Wissenschaftliches Denken; Nutzung
AbstractThe Framework for K-12 Science Education (National Research Council, 2012) outlines eight practices to represent the diverse ways scientists construct and evaluate knowledge. Engaging students in these practices is a key instructional target in the science classroom. This target, however, creates particular challenges for online instruction, which has predominantly focused on delivering content. This study shows the possibility of addressing disciplinary practices online, here in the context of a professional development course for in-service science teachers, which we designed based on previous work in responsive teaching. We examine an episode of the participants' engagement in an online text-based message board and identify evidence of disciplinary practices in their work. We discuss design elements and instructional choices that supported disciplinary engagement: building instruction around learners' ideas, developing online spaces in interaction with learners, and privileging learners' engagement in disciplinary practices as an objective.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: