Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHollingsworth Koomen, Michele; Rodriguez, Elisabeth; Hoffman, Alissa; Petersen, Cindy; Oberhauser, Karen
TitelAuthentic science with citizen science and student-driven science fair projects.
QuelleIn: Science education, 102 (2018) 3, S. 593-644Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21335
SchlagwörterSelbstständigkeit; Methodenforschung; Projektorientiertes Lernen; Naturwissenschaftliche Bildung
AbstractThis study reports on the process and development of middle school science fair projects inspired by a summer science program of citizen science monitoring (Monarch Larvae Monitoring Project) with their classroom teacher. We gathered and analyzed qualitative data (interviews, focus groups, and project boards). Our analysis revealed three key findings: (1) the process of developing and completing a student-driven investigation for a science fair engages students in the scientific practices envisioned by the Next Generation Science Standards, (2) citizen science served as a springboard for the development of authentic participation in science, and (3) there are dual roles of a teacher as both mentor and master. Our findings have important implications for science education and student science fairs.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: